TNT Post heeft details prijsgegeven over zijn brede dienstverlening aan webwinkeliers. WE Fashion en M&S Mode zijn de eerste retailers die hun e-commerce traject in handen van het postbedrijf hebben gelegd. Hun shops gaan binnen enkele maanden live.
Dat blijkt uit een presentatie die Harry Koorstra, CEO van TNT Post, gister gaf op een analistenbijeenkomst in Londen.
Verticaal ondersteunen
E-commerce staat centraal in de ambitie van TNT Post om bedrijven verticaal te ondersteunen, zoals onderstaande figuur uit Koorstra's presentatie duidelijk maakt.
Begin oktober werd bekend dat TNT Post de regie over de hele webwinkelketen uit handen wil nemen voor online-retailers. In een folder (pdf) maakt het bedrijf duidelijk welke diensten het kan aanbieden, ofwel zelf ofwel met behulp van partners. Het pakket loopt uiteen van webdesign tot online-betalingen en van warehousing tot webcare.
WE Fashion en M&S Mode
WE Fashion en M&S Mode zijn de eerste retailketens die TNT Post begeleidt op de weg naar webverkoop. Waar WE fashion de bouw van de webshop, betalingen, fulfiment en bezorging aan TNT Post overlaat, gaat M&S Mode nog verder, door ook de e-mailmarketing en de klantenservice aan het postbedrijf toe te vertrouwen.
Commercieel directeur Ger Jacobs sprak begin oktober al van een ‘cafetariamodel’, waarin klanten kunnen kiezen welke schakels van de keten ze aan het postbedrijf uitbesteden.
Day sensitive delivery services
In de presentatie die CEO Koorstra gister gaf, werd day-sensitive delivery services gedefinieerd als speerpunt tot 2015. Volgend jaar al wil TNT Post Pakketservice in Nederland gaan experimenteren met bezorgprognoses, die tot twee uur nauwkeurig moeten zijn.
Dit bericht is vandaag opnieuw toegevoegd aan de website. Helaas zijn de eerdere reacties op dit bericht komen te vervallen, waarvoor excuses van de redactie.